Upload video ke youtube boleh menjana wang

Pernah tonton movie? Pernah download video dari internet? Bagi yang ada komputer atau telefon pintar sudah tentu kerap kali menonton video di youtube. Seperkara yang kurang diketahui oleh orang ramai atau pelayar youtube ialah popup yang kerap menganggu semasa anda menonton video di youtube. Kalau tidak pasti iklan popup yang saya maksudkan, boleh lihat contohnya di sini.

Iklan itu sebenarnya merupakan lubuk rezeki buat pemilik video youtube. Alang-alang anda sudah ada skill mudah ini, apa kata anda gunakannya untuk menjana wang sampingan atau sebagai sumber pendapatan tetap anda?

Betul. Ini bukan cerita rekaan. Saya buka salah seorang yang menjana wang ribu riban di youtube sebab saya pun baru beberapa minggu belajar teknik ini. Sebelum ini guna artikel bahasa inggeris saja. Nampaknya menjana wang melalui youtube ni jauh lebih mudah berbanding menjana pendapatan dengan menyediakan artikel.

Saya tidak fasih sangat Bahasa Inggeris jadi terpaksa guna software yang beratus harganya untuk spin artikel orang lain. Anda tentu pernah dengar tentang artikel spinner. Itulah yang saya guna untuk membuat artikel dalam bahasa inggeris tapi faham-faham saja kualiti kandungan artikel yang di spin ni.

Berbeza dengan video ni, kalau anda paindai download video dan uploadnya semula maka anda bolehlah memulakan aktiviti menjana wang..Tapi ingat jangan sampai akaun youtube anda kena blok oleh google sebab kena repot mencuri harta orang lain. Jadi jangan terburu-buru pergi ke youtube kemudian download dan upload video orang lain tanpa mengetahui perkara-perkara yang perlu dilakukan sebelum upload semula video yang didownload di youtube.

Ini pengalaman saya..tiru mereka yang sudah berjaya menjana wang di youtube. Kalau tidak mahu membuang masa try and error ... baca panduan menjana wang youtube dengan adsense di sini..

Ingat.. hanya

1. Download.
2. Upload semula.

maka anda mampu menjana wang sampingan yang lumayan, bergantung kepada kualiti video anda..