Mengapa mencuba teknik pemasaran email

Teknik pemasaran email mungkin sesuai untuk saya tetapi tidak sesuai untuk anda, Mungkin teknik pemasaran email mendatangkan banyak kelebihan kepada saya tetapi tidak bagi anda. Mungkin ada sebab pemasaran email ini tidak ada kelebihan bagi anda dan salah satu sebabnya anda belum mencuba melakukan pemasaran email.

Anda mungkin serik melakukan teknik pemasaran email sebab tidak memberikan keuntungan kepada anda. Persoalannya apakah jenis autoresponder yang anda guna? Adakah itu autoresponder berbayar atau percuma? Autoresponder percuma itu bagus sebab tak ada kos tetapi akibatnya anda tidak akan mendapat hasil. Sebabnya email anda semuanya masuk spam. Begitu juga dengan software lain yang boleh menghantar email secara pukal.

Jika anda sudah menggunakan autoresponder berbayar tetapi tidak mendapat hasil daripada sistem autoresponder anda, sah lah teknik pemasaran email tidak sesuai untuk anda. Tetapi jika anda pernah membeli antivirus secara online, mereka akan memberitahu anda apabila lesen antivirus anda hampir tamat. Hasilnya anda akan memperbaharui lesen antivirus anda.

Boleh dikatakan semua usahawan internet yang mempunyai perniagaan yang tetap mempunyai sistem autoresponder sendiri yang akan digunakan untuk menghubungi atau berhubung dengan klien.

Saya baru dalam dunia internet.. Saya sudah mencuba teknik pengiklanan, blogging dan pemasaran email untuk mempromosikan sesuatu produk. Hasilnya pemasaran email adalah yang terbaik buat masa ini. Dengan hanya satu klik saya dapat berhubung dengan 800 subscriber ku. Jika 10 subscriber daripada 800 subscriber tadi membeli produk yang saya promosi, saya sudah menjana RM300 jika komisyen produk RM30. Bagaimana jika 100 subscriber tu membeli? atau 500 subscriber buat belian?

Jadi cuba fokus dengan teknik pemasaran email.. saya tidak dapat memberikan saranan apakah penyedia autoresponder terbaik untuk anda tapi bagi saya biarlah berbayar. Buat masa ini saya hanya menggunakan trafficwave dan imnicamail..

Semoga anda berjaya..